2015年9月2日 星期三

言語評估

早前健康院唔肯幫小B排期做言語評估, 因為小B發音唔準嘅問題唔算嚴重, 所以要等到4歲再返健康院時先知可唔可以安排到, 不過我同爸爸都覺得發音問題有必要快快糾正, 因為年紀越小越容易糾正好嘛, 所以最後我揀咗去小檬媽介紹嗰間智思中心做言語評估...

整個評估過程大約45分鐘, 喺完成評估後, 言語治療師會向家長提供諮詢服務.

一開始治療師就同我哋了解小B嘅問題, 跟住就拎咗袋煮飯仔出黎同小B玩, 當然一路玩之餘都有問小B少少問題啦, 主要係想聽聽小B嘅發音, 繼而順道想同小B熟絡一下, 方便之後做評估, 因為小B對住陌生人比較慢熱, 佢真係可以10問10唔答架.

好快治療師就拎咗一本圖片書出黎俾小B讀, 我想大概有20頁左右吧, 讀完就可以玩吹Bubble, 小B一路讀, 治療師一路記低, 結果小B有10個音唔準呀, 噢...

之後治療師俾Bubble小B吹, 又俾兩款唔同硬度嘅T字牙膠小B咬, 睇下小B口肌方面嘅發展, 結果小B口肌係有少少弱嘅, 主要係佢平時唔肯用大牙咬硬物, 而且鐘意含飯, 唉...

之後治療師再不斷同小B玩, 不斷叫小B發音, 如果發音正確就獎勵玩吹Bubble一次, 最後發現小B主要錯得最多係聲母, 所以好多音聽落就會唔準.  好彩治療師都補充一句, 其實小B唔準嘅問題真係唔嚴重, 不過始終口肌方面比較弱, 所以就算音準, 講出黎都好似唔太清晰咁, 最好嘅解決方法當然係要上堂做治療啦.

由於有10個音準唔正確, 預計治療要用半年至一年時間, 當然如果進展快的話, 半年就可以完全糾正啦, 暫時我都無得選擇, 唯有去上堂做治療.

雖然今次只係做評估, 不過治療師都有寫低Notes俾我哋, 叫我哋返屋企每日練習, 首先我哋要糾正嘅音係P音, 因為呢個音2歲半就應該要發得準, 但小B對於呢個P音字由頭到尾都無準過, 所以治療師建議先由P音開始.

如果小朋友對P字發音有問題又想試下自己先糾正的話, 我可以嘗試俾少少僅知嘅方法你參考.

其實上堂做治療真係好貴, 所以希望小B要爭氣呀......加油努力一定得!!  ^^





我們的Facebook專頁 - 小b與妹妹b之成長日誌

17 則留言:

  1. 呢啲錢真係唔慳得, 小B加油啊~~~希望快啲完成治療

    回覆刪除
    回覆
    1. 真係無得慳, 如果唔上治療堂, 佢應該一直keep住都會係咁樣講野~

      刪除
  2. 喺屋企練習多啲,應該會快啲治癒好,或者唔使咁耐呢!!
    小B加油啊~

    回覆刪除
    回覆
    1. 最慘係有人唔合作, 唔鐘意練習囉, 唉~

      刪除
  3. P音係指婆婆,波呢D?小B加油,練習多D可能唔使半年都搞掂

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 婆婆...正常我地讀婆音係會有噴氣架嘛, 但佢就無.
      又好似Pa音咁, 讀Pa音時應該都要係噴氣嘅, 但佢就讀晒爸囉.

      刪除
  4. 小B加油~ 不過我成日覺得女仔講野會叻啲, 所以應該好快可以改善既~

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多人都係話女仔講野會叻d, 咁其實小b講野都算係叻架, 只係音準方面就唔太叻喇~
      我地會加油架 ^^

      刪除
  5. 用玩去引佢講會好啲?我相信小B好叻叻,好快會改善,加油

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都希望佢可以快d攪惦~
      我地會加油架!! ^^

      刪除
  6. 其實有咩寫佢係吾準? 我完全無留意hannah發音準吾準tim

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實一聽就聽到個音係唔岩~
      下次我叫小b同你whatsapp下, 咁你就知佢講野係好難聽架啦, 哈哈!!

      刪除
  7. 雖然係貴,不過真係要及早正視呢!上堂係學技巧,最緊要屋企都同小B訓練,咁就事半功倍啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 學技巧先係最重要, 宜家我地日日同佢抽少少時間練習, 希望到下次正式上第一堂時已經改善到個P音啦~

      刪除
  8. 我讀小學時,都被發現好多音錯,只糾正了"他"和"car",現在仍好多音會講錯,如"細"、"4"; "洗"、“死“等

    回覆刪除